Julian Herzog na licencji CC BY 4.0 via Wikimedia Commons

Airbus zmodernizuje niemieckie śmigłowce Sea Stallion

Przedsiębiorstwo Airbus Helicopters otrzymało zamówienie na modernizację partii wykorzystywanych przez Luftwaffe ciężkich śmigłowców transportowych CH-53 Sea Stallion. Modernizacja ma pozwolić na utrzymanie maszyn w czynnej służbie co najmniej do 2030 roku.

Federalny Urząd Wyposażenia, Sprzętu Informatycznego i Materiałów Bundeswehry (niem. Bundesamt für Ausrüstung, Informationstechnik und Nutzung der BundeswehrBAAINBw) podjął decyzję o przydzieleniu zamówienia na modernizację ciężkich śmigłowców transportowych CH-53 Sea Stallion wykorzystywanych przez Siły Powietrzne Republiki Federalnej Niemiec (Luftwaffe) wielonarodowemu przedsiębiorstwu Airbus Helicopters (dawniej Eurocopter Group).

Zamówienie umożliwia zarówno niemieckim siłom zbrojnym, jak i naszym zakładom w Donauwörth wdrażać wiążące plany.. Airbus Helicopters jest niemieckim numerem jeden w zakresie utrzymania, napraw i modernizacji ciężkich śmigłowców transportowych od dziesięcioleci. Posiadamy niezbędną infrastrukturę, wysoko wykwalifikowanych specjalistów i możemy zagwarantować dostawy dla wszystkich modeli [śmigłowców] Bundeswehry.

– powiedział Wolfgang Schoder, szef Airbus Helicopters Deutschland.

Jak podaje raport Flight Global pod tytułem „World Air Force 2017”, Siły Powietrzne Republiki Federalnej Niemiec wykorzystują obecnie aż 81 ciężkich śmigłowców transportowych CH-53 Sea Stallion – są to maszyny w wersjach G/GA/GS. /Fot. Airbus Helicopters (materiały prasowe).

Oficjalny komunikat prasowy Airbus Helicopters informuje, że modernizacji poddane zostanie 26 ciężkich śmigłowców transportowych CH-53 Sea Stallion. Kontakt zakłada zarządzanie komponentami niedostępnymi na rynku – oświadczenie precyzuje, że realizacja rozpocznie się od wymiany części na nowoczesne. Wszelkie prace zostaną przeprowadzone w Niemieckim Wojskowym Centrum Wsparcia Airbus Helicopters w Donauwörth. Planuje się, że modernizacja rozpocznie się jeszcze w tym roku i potrwa pięć lat. Według przedsiębiorstwa przeprowadzenie prac pozwoli na utrzymanie tych maszyn w gotowości operacyjnej do co najmniej 2030 roku. 

Źródło: Airbus Helicopters

Zobacz także:

Komentarze

Absolwent Wyższej Szkoły Stosunków Międzynarodowych i Komunikacji Społecznej w Chełmie ukończył politologię o specjalności Polityka bezpieczeństwa państwa. Zainteresowania: szeroko pojęta kwestia bezpieczeństwa, wojskowość, polityka międzynarodowa, historia najnowsza, kino, książki, gry wideo.