/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

Anakonda-16: Ostatnie zadanie Wielonarodowego Batalionu Inżynieryjnego [ZDJĘCIA]

W środę, w dniu 15 czerwca 2016 roku, Wielonarodowy Batalion Inżynieryjny działający w Chełmnie wykonał ostatnie zadanie w ramach międzynarodowych ćwiczeń Anakonda-16 – przed żołnierzami postawiono zadanie połączenia dwóch brzegów Wisły przy użyciu parku pontonowego IRB.

Fot. anakonda.do.wp.mil.pl

Fot. anakonda.do.wp.mil.pl

W dniu 15 czerwca 2016 roku Wielonarodowy Batalion Inżynieryjny działający w Chełmnie wykonał ostatnie zadanie w ramach ćwiczeń Anakonda-16 – przed żołnierzami postawiono zadanie połączenia dwóch brzegów Wisły przy użyciu parku pontonowego IRB w celu umożliwienia przejścia sił 17. Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej.

W skład Wielonarodowego Batalionu Inżynieryjnego przydzielonego do tego zadania wchodzili żołnierze amerykańskiej kompanii inżynieryjnej, plutonu inżynieryjnego z Holandii oraz niemieckiego batalionu inżynieryjnego. Osłonę ćwiczeń gwarantował batalion Żandarmerii Wojskowej złożony z Amerykanów, Bułgarów i Macedończyków.

Realizacje działań podzielono na dwa etapy. W pierwszym na Wiśle pojawiły się promy wykonane z bloków pontonowych IRB ? napęd zapewniały kutry holownicze. Promy umożliwiły przemieszczenie się na drugi brzeg rzeki sił 17. Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej im. gen. broni J. Dowbora-Muśnickiego z Międzyrzecza wyposażonych w transportery KTO Rosomak i samobieżne zestawy przeciwlotnicze HIBERNYT ? brygada wraca do miejsca stałej dyslokacji.

W drugim etapie ćwiczenia żołnierze Wielonarodowego Batalionu Inżynieryjnego przystąpili do stawiania przeprawy rzecznej, do czego posłużył im park pontonowy IRB. Wybudowany most składał się z 9 grup promów (w tym 4 amerykańskich, 3 niemieckich oraz 2 holenderskich). Operację stawiania przeprawy mostowej z powietrza zabezpieczały śmigłowce szturmowe AH-64 Apache.

Wyszkolenie oraz współdziałanie sil Wielonarodowego Batalionu Inżynieryjnego sprawiło, że siły 17. Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej przeprawiły się przez Wisłę sprawnie i bez opóźnień ? przemieszczenie nastąpiło 4 rzutach ? w sumie przeprawę przekroczyło około 50 pojazdów, w tym transportery KTO Rosomak i bazujące na nich wozy sanitarne, samobieżne zestawy przeciwlotnicze, wozy dowodzenia, moździerze holowane oraz inne pojazdy towarzyszące.

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

/Fot. Biuro Prasowe Chełmno

 Zobacz także:

 

Zainteresowania: szeroko pojęta kwestia bezpieczeństwa, wojskowość, polityka międzynarodowa, historia najnowsza, kino, książki, gry wideo.