Jurij B. Slusar, prezes Zjednoczonej Korporacji Lotniczej (OAK) w czasie trwającego Paris Air Show poinformował o planach przekazania do testów kolejnej partii myśliwców piątej generacji Suchoj T-50 PAK FA pod koniec 2016 lub na początku 2017 roku.
>>> Myśliwce 5. generacji ? stan na A.D. 2015 <<<
Producent myśliwców, Kompania Suchoj, które jest częścią OAK, dostarczyła do tej pory sześć prototypów na potrzeby testów. Prezes OAK zapewnił, że:
Wszystko idzie zgodnie z harmonogramem, a te trzy dodatkowe prototypy pozwolą nam znacznie poszerzyć i przyspieszyć program testów. Harmonogram zakłada dostarczenie klientowi – Ministerstwu Obrony – pierwszej partii do końca 2016 roku lub na początku kolejnego. Nie ma żadnych opóźnień w tym programie.
W czasie konferencji prasowej nt. bieżącej działalności OAK prezes powiedział, że umowa z Indiami o pełnych pracach badawczo-rozwojowych dotyczących indyjskiej wersji myśliwca piątej generacji, bazującym na T-50, czyli mającego powstać w kooperacji Suchoja z HAL (Hindustan Aeronautics Limited) samolotu o wstępnej nazwie FGFA (Fifth Generation Fighter Aircraft)/PMF (Perspective Multirole Fighter). W bieżącym roku ma zostać także podpisana rosyjsko-indyjska umowa dotycząca budowy 20-tonowego samolotu transportowego.
Slusar wyraził także przypuszczenie, że w tym roku OAK podpisze umowę z Chińską Republiką Ludową dotyczącą zakupu 24 wielozadaniowych myśliwców Su-35S (w kodzie NATO: Flanker-E), a także zapewnił o pełnym wsparciu technicznym dla będących w służbie rosyjskich sił powietrznych (WWS) wielozadaniowych bombowców taktycznych Su-34 (w kodzie NATO: Fullback), które ma poprawić ich niezawodność (co może mieć związek z niedawną katastrofą jednej z tych maszyn: Dwie katastrofy lotnicze w jeden dzień).
Ponadto, padło też zapewnienie o dostarczeniu dwóch prototypów turbośmigłowego, lekkiego samolotu transportowego Ił-112 w 2017 roku oraz trzech z 39 zaplanowanych do modernizacji ciężkich transportowców Ił-76 (w kodzie NATO: Candid) jeszcze w tym roku. Te drugie otrzymają tzw. szklany kokpit (glass-cockpit) oraz nowe silniki.
Zeszłoroczne przychody Zjednoczonej Korporacji Lotniczej wynoszące 8 mld USD, w 80% wynikały z zamówień sektora obronnego, lecz ? jak powiedział Slusar ? proporcje te mają zostać zmniejszone do 50%, dzięki rozwoju programów cywilnych, przy jednoczesnym wzroście programów wojskowych. W 2014 roku OAK wyprodukował 159 samolotów, o 40% więcej niż w roku poprzednim.
W skład Zjednoczonej Korporacji Lotniczej wchodzą: Taganrogowski lotniczy kompleks naukowo-techniczny im. G.R. Berijewa, Kompleks lotniczy im. S.W. Iljuszyna, Korporacja Irkut, Kompania Suchoj, Rosyjska Korporacja Lotnicza (RSK) MiG, Kompania Tupolew; Korporacja Lotnicza im. A.S. Jakowlewa, Komsomolskie Zjednoczenie Przemysłu Lotniczego im. J.A. Gagarina, Nowosybirskie Zjednoczenie Przemysłu Lotniczego im. W.P. Czkałowa, Woroneskie Zjednoczenie Przemysłu Lotniczego oraz Taszkienckie Zjednoczenie Lotnicze im. W.P. Czkałowa.