Pod koniec listopada 2015 roku, Argentyńskie Siły Powietrzne wycofają ze służby flotę myśliwców Mirage. Zgodnie z informacjami zawartymi na portalu El Eco; obronę powietrzną kraju zapewniać będą tylko samoloty szkolno-bojowe produkcji krajowej, czyli FMA IA 63 Pampa.
Ogłoszenie w tej sprawie zostało przedstawione 13 sierpnia 2015 roku podczas obchodów 103 rocznicy lotnictwa wojskowego Argentyny, którą świętowano w bazie lotniczej Tandil, która to stanowi bazę główną dla 6 Brygady Lotnictwa wyposażonej w myśliwce Mirage.
?Według naszego dowódcy, Mario Miguel Calleja, nasz ulubiony Mirage będzie latać do końca listopada, a my czekany na nowy system i nowe technologie, które będą mogły je zastąpić?. Powiedział dowódca bazy lotniczej Tandil major Pedro Esteban Girardi zaznaczając, że decyzja odnośnie do zakupu nowych myśliwców jest nadal w toku.
Argentyńskie Siły Powietrzne operowały na myśliwcach Mirage przez 40 lat a w czasie ich służby wylatano w sumie 131 000 tysięcy godzin. Według popularnego rosyjskiego bloga poświęconego tematyce wojskowej (bmpd), 6 Brygada Lotnictwa ma w swoim posiadaniu dziesięć myśliwców Dassault Mirage IIIEA, dwa myśliwce Mirage IIIDA, siedem Dassault Mirage 5P, i 11 Finger IIIB (zmodernizowana wersja izraelskiego myśliwca IAI Nesher).
Jednakże, rzeczywista łączna liczba maszyn w kondycji pozwalającej na czynną służbę to nie więcej niż siedem lub osiem maszyn. Reszta nie nadaje się do lotów z powodu braku części zapasowych i tzw. degradacji fizycznej (podczas ceremonii w dniu 13 sierpnia, zaledwie sześć maszyn wzbiło się w powietrze).
Po likwidacji myśliwców Mirage, Argentyńskie Siły Powietrzne będą posiadać już tylko 32 samoloty szturmowe A-4M Skyhawk (Lockheed Martin zmodernizował 36 ex-amerykańskich A-4M do standardu A-4AR Fightinghawk w latach 1996?1999, zastąpiły A-4B/C), które podobnie jak myśliwce Mirage cierpią z powodu braku części zamiennych oraz 19 samolotów szkolono-bojowych produkcji krajowej, czyli maszyn FMA IA 63 Pampa.
Ponadto, Argentyna ma flotę składającą się z 11 naddźwiękowych maszyn bombowo-myśliwskich produkcji francuskiej, czyli Dassault Super Étendard. Jednakże te maszyny, takie jak Mirage i Skayhawk, są weteranami wojny o Falklandy, która miała miejsce w 1982 roku. Są one dość stare; nie więcej niż pięć do sześciu maszyn pozostaje w gotowości bojowej.
Zmniejszone zdolności operacyjne argentyńskiego lotnictwa są wynikiem ostrego kryzysu finansowego. Według rosyjskiego blogu, w sierpniu długi argentyńskiego lotnictwa u jego dostawców osiągnęły poziomo 54 milionów dolarów, z czego 21,6 milionów stanowiły koszty dostaw paliwa lotniczego od państwowego koncernu naftowego i gazowego UPF.
11 sierpnia, dowództwo sił powietrznych podpisało dekret w sprawie wprowadzenia środków oszczędnościowych, w tym ograniczenia zużycie paliwa, energii elektrycznej i żywności. Niektórzy pracownicy zostali również wysłani na bezpłatne urlopy. Dla pozostałych tydzień pracy skróci się z 40 godzin do zaledwie 15 godzin. Utrzymanie wszystkich statków powietrznych w stanie nieprzeznaczonym do lotów ma być wstrzymane.
Wcześniej ogłoszone, że Argentyńskie Siły Powietrzne planują zakup chińskich naddźwiękowych myśliwców wielozadaniowych Chengdu J-10 albo maszyn tworzonych wspólnie przez Chiny i Pakistan, czyli lekkich myśliwców Chengdu FC-1 (również PAC JF-17 Thunder w Pakistanie) lub kolejnej partii używanych izraelskich myśliwców IAI Kfir.
Wojsko wyraziło zainteresowanie zakupem rosyjskich samolotów szkolno-bojowych Yakovlev Yak-130 (w kodzie NATO Mitten) i używanych samolotów bombowych Sukhoi Su-24M (ros. ??-24 w kodzie NATO Fencer).
Wydaje się, że te plany nie odniosą powodzenia z powodu braku środków. Kolejne plany co do zakupu szwedzkich myśliwców Saab JAS 39 Gripen zostały zablokowane przez Wielką Brytanię, która produkuje komponenty do samolotów i odmówiła podjęcia się takiej transakcji.