W niedzielę, w dniu 28 kwietnia 2017 roku na terenie 23. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim odbyło się uroczyste pożegnanie dowódcy klucza lotniczego kpt. pil. Adriana Rojka, który z końcem kwietnia odszedł ze służby czynnej do rezerwy – jego nalot ogólny wynosi 1666 godzin.
W dniu 28 kwietnia 2017 roku w Sali Tradycji na terenie 23. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim odbyło się uroczyste pożegnanie dowódcy klucza lotniczego kpt. pil. Adriana Rojka, który z końcem kwietnia odszedł ze służby czynnej do rezerwy – jego nalot ogólny wynosi 1666 godzin.
Kapitan pilot Adrian Rojek wielokrotnie brał udział w lotniczych pokazach międzynarodowych i krajowych. Bez wątpienia największą sławę przyniosły mu występy na największych na świecie międzynarodowych pokazach lotnictwa wojskowego Royal International Air Tattoo 2015 w hrabstwie Gloucestershire na terenie południowo-zachodniej Anglii. Wówczas to zaprezentował on kunszt lotniczych umiejętności i zachwycił tym samym publiczność pokazów jak i społeczność internetową, która do dnia dzisiejszego chętnie ogląda pokazy pilota polskiego MiG’a umieszczone na serwisie YouTube.
Jak podaje oficjalny portal internetowy 23. Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim, kpt. pil. Adrian Rojek rozpoczął służbę wojskowa 1997 roku wstępując do Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie. Następne lata swojego życia spędził w Dęblinie, gdzie został skierowany do w 1. Ośrodka Szkolenia Lotniczego – w 2001 roku objął tam stanowisko pilota instruktora w pionie szkolenia. Już rok później (tj. w 2002 roku) objął stanowisko starszego pilota starszego instruktora w zespole pilotażowym, natomiast w 2004 roku starszego pilota w eskadrze lotniczej 1. Ośrodka Szkolenia Lotniczego.
W latach od 2005 do 2007 roku pełnił obowiązki starszego pilota w 41. Eskadrze Lotnictwa Taktycznego (41 elt) w Malborku. W 2007 roku wyznaczony został na stanowisko starszego pilota w 1 Eskadrze Lotnictwa Taktycznego ?Warszawa? im. gen. bryg. pil. Stefana Pawlikowskiego (1 elt) w Mińsku Mazowieckim. W 2010 roku pełnił służbę w PKW ?Orlik 3? w ramach operacji lotniczej Sojuszu Północnoatlantyckiego (NATO) pk. Baltic Air Policing na obszarze państw bałtyckich (w randze starszego pilota). W związku z rozformowaniem 1 Eskadrze Lotnictwa Taktyczneogo, od 2010 roku kontynuował służbę na stanowisku dowódcy klucza lotniczego w 23. Bazie Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim.
Źródło: 23. Baza Lotnictwa Taktycznego