BTR-4 z wieżą Grom. Źródło: KMDB Morozov

Niemieckie silniki dla ukraińskich transporterów BTR-4 8×8

Jak podaje ukraińska prasa internetowa, państwowy koncern UkrOboronProm podpisał umowę z niemiecką spółką Deutz AG na dostawę silników do produkowanych lokalnie transporterów opancerzonych BTR-4 8×8.

Państwowy producent sprzętu wojskowego, koncern UkrOboronProm zdecydował o wymianie silników rosyjskich na natowskie silniki spółki Deutz AG. Nowy transporter opancerzony BTR-4 wyposażony w niemiecki silnik Deutz przejdzie testy już w najbliższych tygodniach i jeśli będą one pozytywne może wejść do służby w ukraińskich siłach zbrojnych. Nowe silniki będą także instalowane w kołowych transporterach opancerzonych BTR-3 i Dozor-B.

Spółka Deutz AG to producent silników, z siedzibą w Kolonii, w Niemczech. Spółka produkuje pełną gamę silników dostępnych w zakresie mocy od 4 do 500 kW, chłodzonych wodą, olejem lub powietrzem z okresem żywotności na poziomie 20.000 i 30.000 tysięcy roboczogodzin na przebudowanych i zupełnie nowych jednostkach.

BTR-4 z dodatkowym opancerzeniem. Źródło: KMDB Morozov

BTR-4 z dodatkowym opancerzeniem. / Źródło: ChMDB.

BTR-4 to kołowy transporter opancerzony wyposażony w napęd w układzie 8×8 zaprojektowany na Ukrainie przez Biuro Projektowe im. Aleksandra Morozowa (ChMDB) jako prywatne przedsięwzięcie. Prototyp pojazdu zaprezentowano po raz pierwszy publicznie na wystawie Aviasvit-2006, która odbyła się na Ukrainie w czerwcu 2006 roku.

Podstawowa wersja pojazdu BTR-4 wyposażona jest w ochronę balistyczną przed ostrzałem bronią średniego kalibru i waży 17,5 tony. Jedna z wersji pojazdu, może być wyposażona w dodatkowe opancerzenie, wówczas waga pojazdu wzrosłaby do 25 ton.

Zobacz także:

Zainteresowania: szeroko pojęta kwestia bezpieczeństwa, wojskowość, polityka międzynarodowa, historia najnowsza, kino, książki, gry wideo.