Jak podają rosyjskie media, Komsomolskie Zjednoczenie Przemysłu Lotniczego, będące częścią United Aircraft Corporation (UAC) przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji seryjnej myśliwców przewagi powietrznej 5. generacji, maszyn Suchoj T-50 (PAK FA).
Jak podają rosyjskie media, Komsomolskie Zjednoczenie Przemysłu Lotniczego, będące częścią United Aircraft Corporation (UAC) przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji seryjnej myśliwców przewagi powietrznej 5. generacji, maszyn Suchoj T-50 (PAK FA). Ósmy prototyp PAK FA, będący niemal zgodnym z oczekiwaniami Moskwy na nowy myśliwiec wzbije się w powietrze w dniu 20 czerwca br.. Według tajemniczego informatora rosyjskiego dziennika Izwiestija, ósmy prototyp w odróżnieniu od pozostałych jest wyposażony w w sprzęt i systemy określone w specyfikacji technicznej i można powiedzieć, że wraz z pojawieniem się nowego myśliwca PAK FA osiągnie etap, w który pozwoli na rozpoczęcie seryjnej produkcji na potrzeby Sił Powietrznych Federacji Rosyjskiej.
W sumie w zakładach Komsomolskie Zjednoczenie Przemysłu Lotniczego imienia Jurija Gagarina w Komsomolsku nad Amurem, w Kraju Chabarowskim w różnych stadiach [końcowego] montażu znajdują się cztery maszyny PAK FA.. Oficjalne plany zakładają, że we wrześniu br. do testów T-50 dołączy dziewiąta maszyna – pomimo żę, testy nie są jeszcze zakończone, UAC spodziewa się, że podpisanie umowy z rosyjskimi siłami powietrznymi na rozpoczęcie produkcji seryjnej PAK FA nastąpi na jesieni tego roku – takich informacji dostarcza rosyjski dziennik Izwiestija. Początek dostawy przewidziano na 2017 rok.
Oczekuje się, że rosyjski MON dokona wstępnego zakupu kilkunastu myśliwców PAK FA. Siły Powietrzne Federacji Rosyjskiej będą wykorzystywać te 12 maszyn do testów operacyjnych ? dopiero później Moskwa zdecyduje o ewentualnych zakupach tych nowych myśliwców 5.generacji. Według rosyjskiego źródła dziennika Izwiestija, w Rosji na najwyższych szczeblach władzy toczy się spór o to, czy PAK FA jest wart wydania tak dużych funduszy. To i problemy ekonomiczne Federacji Rosyjskiej sprawiają, że Komsomolskie Zjednoczenie Przemysłu Lotniczego czeka obecnie rozwój sytuacji.
Zobacz także: