Fot. screen YouTube.

Wypadek eksperymentalnego śmigłowca S-97 Raider [WIDEO]

Jak poinformował lokalny serwis informacyjny WP TV, w dniu 2 sierpnia br. w centrum testowym Sikorsky ? Development Flight Center w pobliżu West Palm Beach na Florydzie, prototyp lekkiego śmigłowca rozpoznawczego S-97 Raider uległ wypadkowi podczas podchodzenia do lądowania.

West Palm Beach, Floryda. / Wikimedia Commons.

Jak poinformował lokalny serwis informacyjny WP TV, w środę, 2 sierpnia br. rano w centrum testowym Sikorsky ? Development Flight Center (DFC) w hrabstwie Palm Beach w pobliżu West Palm Beach na Florydzie, prototyp lekkiego śmigłowca rozpoznawczego Sikorsky S-97 Raider uległ wypadkowi podczas podchodzenia do lądowania.

Jak powiedział rzecznik koncernu zbrojeniowego Lockheed Martin, który jest właścicielem producenta śmigłowca, Sikorsky Aircraft Corporation, maszyna wykonywała lot testowy, gdy nastąpiło twarde lądowanie. Obaj piloci nie zostali ranni, a incydent został objęty śledztwem.

Zgodnie z nagraniem wideo, dostępnym na stronie serwisu WP TV, widać, że podwozie S-97 Raider jest schowane, co może sugerować jego awarię podczas podchodzenia do lądowania. Wideo dostępne jest TUTAJ.

Fot. screen WP TV.

Przypomnijmy, że S-97 Raider powstał jako odpowiedź na założenia programu Armed Aerial Scout (AAS) dla US Army jako następca rodziny maszyn Bell OH-58 Kiowa, a pierwsza jego publiczna prezentacja, znanego wówczas pod nazwą LHT (Light Tactical Helicopter), miała miejsce w dniu 2 października 2014 roku. Oblot Raidera nastąpił w dniu 22 maja 2015 roku (czytaj więcej: Oblot Raidera). W dniu 18 kwietnia br. Lockheed Martin zaprezentował nagranie wideo z testów maszyny (czytaj więcej: Nowe nagranie z testów śmigłowca S-97 Raider [WIDEO]).

W śmigłowcu wykorzystano współosiowy silnik dwuwirnikowy General Electric T700 (maszyny seryjne mają otrzymać mocniejszy silnik w ramach projektu ITEP; Improved Turbine Engine Programme ? Program Ulepszonego Silnika Turbinowego) oraz śmigło pchające. Według specjalistów, S-97 Raider może być bardzo uniwersalnym śmigłowcem, by pełnić zarówno misje bojowe, rozpoznawcze, jak i transportowe, dzięki takim cechom jak wysoka prędkość przelotowa, obniżona wykrywalność czy ładowność do 6 żołnierzy.

Źródło:

wptv.com: S-97 Raider helicopter makes a hard landing at the Sikorsky Development Flight Center

Czytaj także:

Airbus Helicopters ujawnił koncepcję hybrydowego śmigłowca RACER [FOTO+WIDEO]

Rosyjski eksperymentalny śmigłowiec poleci z prędkością 450 km/h

Pierwszy kadłub dla V-280 Valor ukończony

Wypadek amerykańskiego przemiennopłata MV-22B Osprey w Japonii

Bell ujawnił projekt bezzałogowego przemiennopłata V-247 Vigilant [ZDJĘCIA]

Katastrofa przemiennopłata AgustaWestland AW609

Rafał "Ralph" Muczyński, koordynator działu "Wojsko". Absolwent stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie w Białymstoku i politologii na Politechnice Białostockiej. Rysownik-hobbysta (więcej: http://ralph1989.deviantart.com oraz www.facebook.com/Ralph1989Arts) Zainteresowania: rysunek, wojskowość (szeroko pojęte zagadnienia współczesnej armii od strony uzbrojenia, zwłaszcza lotnictwo i technika rakietowa), polityka międzynarodowa, historia XX wieku.