Skunk Works rozpoczęło prace nad wysokościowym samolotem rozpoznawczym nowej generacji oznaczonym wstępnie jako RQ-X lub UQ-2, mającym w przyszłości zastąpić samoloty U-2 Dragon Lady oraz drony RQ-4 Global Hawk.
W 60. rocznicę programu U-2, jego szefowa w dziale koncernu Lockheed Martin, zajmującego się zaawansowanymi programami rozwojowymi, Melani Austin powiedziała, że inżynierowie Skunk Works badają możliwości rozwoju platformy wysokościowej o dużym zasięgu (high altitude, long endurance; HALE) i właściwościach stealth, zarówno do misji załogowych, jak i bezzałogowych dalekiego zwiadu strategicznego.
Ma to być w zasadzie ulepszona wersja U-2 o obniżonej obserwowalności radarowej, wyposażona w te same silniki General Electric F118-GE-101 o ciągu 84,5 kN i osiągająca pułap powyżej 21.000 metrów (70.000 stóp).
Samoloty U-2 mają zostać wycofane ze służby w USAF w 2019 roku, jednakże Departament Obrony nie ogłosił jeszcze formalnego konkursu na ich następcę. Lockheed Martin dwa razy, w 2001 i 2009 roku, proponował budowę bezzałogowej wersji U-2, jednakże pomysł ten został odrzucony przez Pentagon.
Northrop Grumman RQ-4 Global Hawk / Wikimedia Commons.