Alenia Aermacchi, włoski producent samolotów szkolno-treningowych M-346 Master, przedstawiła schemat malowania dla polskich egzemplarzy tych maszyn.
Ponadto, Costantino Panvini Rosati, który w koncernie pełni funkcję Senior Vice President International Sales przekonuje, że:
Polski ośrodek w Dęblinie i włoska baza Lecce-Galatina, wyposażone w samoloty M-346 Master, mogą stać się głównymi ośrodkami szkolenia zaawansowanego w Europie. Wykorzystaniem maszyn tego typu w szkoleniu pilotów zainteresowane są m. in. kraje takie jak Francja, Niemcy czy Rumunia i Bułgaria.
fot. Alenia Aermacchi.
Koszty szkoleń z wykorzystaniem Mastera są niższe niż w przypadku np. dwumiejscowego F-16D, a może być także wykorzystywany w przypadku treningu przed szkoleniem na nowoczesnych myśliwcach Eurofighter Typhoon czy F-35, ze względu na zbliżone charakterystyki oraz układ kabiny tych maszyn.
Razem ze szkoleniem instruktorów Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie instalowane będą naziemne elementy systemu: stacje planowania i analizy misji, symulator misji oraz katapultowania się i skomputeryzowany system szkolenia.
M-346 Master jest to samolot szkolno-treningowy, choć zdolny również do działań o charakterze szturmowym. Maszyna wygrała przetarg na zintegrowany system szkolenia zaawansowanego (Advanced Jet Trainer; AJT) dla Sił Powietrznych RP. Pod koniec lutego 2014 roku Polska zamówiła łącznie 8 samolotów M-346A (z opcją zakupu kolejnych 4 sztuk), których dostawy mają rozpocząć się w listopadzie przyszłego roku. Wśród użytkowników maszyn znajdują się również Włochy, Izrael, Singapur i Zjednoczone Emiraty Arabskie.
Artystyczna wizja Mastera z 2014 roku w barwach SP RP autorstwa Ralph1989.