Mi-28NM

Nowa awionika dla śmigłowców Mi-28NM

Biuro konstrukcyjne budowy aparatury awionicznej „Ramienskoje PKB”, będące częścią firmy Rostec zaprezentowało nowe lepsze systemy awioniki dla śmigłowców Mi-28NM, które pozwolą na wchodzenie w interakcje z bezzałogowymi statkami powietrznymi.

?Biuro Ramienskoje stworzyło awionikę dla śmigłowca Mi-28NM. Pierwsze systemy pilotażowe zostały dostarczone do klienta w 2015 roku,? powiedział Daniil Brenerman z biura dyrektora generalnego w wywiadzie dla agencji prasowej TASS.

Według niego, awionika śmigłowców Mi-28NM różni się od istniejących systemów. Nowa awionika jest lżejsza i mniejsza oraz posiada szklany kokpit (glass cockpit). Ponadto pomiędzy podjednostkami układu wykorzystuje szybkie łącza światłowodowe oraz posiada zdolności do wykorzystywania nowego rodzaju uzbrojenia.

Co ważne, awionika z uaktualnieniem ?Nocny Łowca? współdziała z uzbrojeniem śmigłowca i bezzałogowymi statkami powietrznymi. Dodatkowo śmigłowiec wyposażono w nahełmowy układ celowniczo-obrazujący,  który będzie wyświetlać informacje dotyczące lotu i celów znajdujących się w polu widzenia.

Mi-28 - (oznaczenie NATO: Havoc) ? dwumiejscowy śmigłowiec szturmowy w układzie tandem.

Mi-28 – (w kodzie NATO: Havoc) ? dwumiejscowy śmigłowiec szturmowy w układzie tandem.

Rosja rozpoczęła tworzenie nowej wersji Mi-28NM – czyli modernizacji obecnie produkowanej wersji N – (w kodzie NATO: Havoc) w 2009 roku. Zmodernizowana wersja zasadniczo różni się od swojego pierwowzoru.

Śmigłowiec wyposażono w nowy radar N025, a także środki obrony walki elektronicznej, w których skład wchodzą antyrakietowy system laserowy. Zadaniem śmigłowca będzie poszukiwanie i niszczenie celów, zarówno w dzień, jak i w nocy w każdych warunkach pogodowych.

Aktualnie prototypy przechodzą testy państwowe, które mają zakończyć się w 2016 roku.

Zainteresowania: szeroko pojęta kwestia bezpieczeństwa, wojskowość, polityka międzynarodowa, historia najnowsza, kino, książki, gry wideo.