Marynarka wojenna Stanów Zjednoczonych (U.S. Navy) zamówiła 12 śmigłowców transportowych UH-1Y Venom oraz 16 śmigłowców szturmowych AH-1Z Viper. Oprócz tego pozyskaniem nowych śmigłowców zainteresowana jest też armia (U.S. Army).
Wykorzystywane przez Korpus Piechoty Morskiej USA (U.S. Marines) śmigłowce UH-1Y Venom oraz AH-1Z Viper są w 85% kompatybilne i są dostarczane przez firmę Bell, której linia produkcyjna zlokalizowana jest w Amarillo w stanie Teksas. Według U.S. Navy, która ogłosiła kontrakt w dniu 11 marca 2016 roku zamówienie na Venom’y i Viper’y zostanie zrealizowane do lutego 2019 roku.
UH-1N Huey z Marine Medium Tiltrotor Squadron (VMM) 261. (U.S. Navy Photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Ian Carver/Released)
Zamówienie odzwierciedla przejście Korpusu Piechoty Morskiej ze śmigłowców AH-1W Super Cobra na AH-1Z Viper ? planuje się, że przejście na modele ?Z? zakończy się do 2020 roku. Do niedawna, ten rodzaj amerykańskich sił zbrojnych wzywał do zastąpienia pozostających w służbie maszyn UH-1N Twin Huey przez Venon’y. Marines chcą 152 nowych śmigłowców AH-1Z oraz 150 UH-1Y, uzupełnianych przez 37 przekształconych AH-1W Super Cobra i 10 odnowionych UH-1N Twin Huey.
W międzyczasie armia Stanów Zjednoczonych rozpoczęła postępowanie mające na celu pozyskanie 16 dodatkowych maszyn UH-72 Lakota od firmy Airbus. Według powiadomienia zawiadamiającego o kontrakcie dodatkowe maszyny dla U.S. Army miałyby być dostarczone w okresie od grudnia 2017 do marca 2018 roku. Montaż śmigłowców Lakota ma miejsce w Columbus w stanie Missisipi.
Śmigłowiec UH-72A Lakota w czasie lotu, (Airbus Group)
Zobacz także: